Tyxo.bg counter

МЛАДОСТ – (НЕ)РАДОСТ

Младост – (не)радост
 
април, 2012 г.
 
© Mikhail Malyugin | Dreamstime.com
 
Затворете очи и си спомнете онази прелестна рокля на точки. Да. Да. Онази, която си купихте след края на изпитите във втори курс на университета. После веднага отидохте на море. Точно с нея бяхте, когато се влюбихте, а вълните я бяха облизали, докато вие правехте любов на брега. Забравили сте? Даже не ви се вярва, че някога е било и така…
А сега отворете очи (и уши), защото имаме да ви кажем нещо важно. По силите ви е да върнете това удивително усещане за безгрижие, оптимизъм и любов към живота. Лекарите са убедени, че това е възможно – потвърждава го сензационен експеримент, проведен в Харвардския университет. На група възрастни хора било предложено да се върнат 20 години назад. Участниците в изследването били задължени да водят точно този начин на живот, който е бил характерен за тях две десетилетия по-рано. Само след седмица участниците захвърлили лекарствата, които приемали преди. В края на експеримента се установило, че те действително се чувстват и изглеждат по-млади. Общото им физическо състояние се подобрило значително – гъвкавост, памет, кръвно налягане и дори слух и зрение. Въпросният експеримент само потвърждава тезата на много учени и философи, че ние остаряваме, защото знаем, че ще остареем.
В повечето случаи остаряването е предопределено от представите ни за живота. Сами ограничаваме възможностите си, като определяме, че това или онова начинание вече не е по силите ни. Има прости методи, които могат да ни помогнат да запазим младостта на тялото и ума по-дълго.
Направете следващия тест, за да определите къде сте вие по скђлата.
 
20 СЪВЕТА ЗА ДЪЛГА МЛАДОСТ
1. Движете се

Всеки 30 минути физическа активност на ден намаляват значително биологичната ви възраст. Ако запълвате 200 минути с физическа активност седмично, ще изглеждате с 10 години по-млади.
2. Яжте печена риба

Или варена. При този начин на приготвяне се запазват ценните омега-3 киселини, които се съдържат в мазните риби.
3. Използвайте конци за зъби

Ако не почиствате междузъбните пространства, вие благоприятствате разпространението на бактерии в устната кухина, което пък може да доведе до кръвотечение. Попаднали в кръвта, бактериите могат да причинят дори сърдечносъдови заболявания.
4. Яжте често

5–6 пъти на ден, но по малко. Тогава ще се радвате на 5% по-ниско ниво на лош холестерол. Не бива да ядете сладки и мазни храни. Следете дневното ви меню да не съдържа повече от 2000 калории.
5. Наблягайте на доматите
Или още по-добре – на доматеното пюре, приготвено в домашни условия. Точно в доматите, минали през топлинна обработка, се съдържа голямо количество ликопен. Ликопенът стимулира естественото производство на колаген и еластин.
6. Владейте се
Злобата и стресът рушат здравето ви и затрудняват функционирането на белите дробове. В Харвард група учени изследвала 700 доброволци в продължение на 8 години. И установили, че хората, които често изпитват гняв, по-често страдат от болести на белите дробове.
7. Приемайте витамини от група В
Витамините В6 и В12 подобряват работата на главния мозък с 30% и дори понижават риска от такива сериозни заболявания като старческо слабоумие и алцхаймер.
8. Не мислете за теглото, а за здравето си
Физически активните хора живеят по-дълго, дори и да са с някой килограм над нормата. Непрестанните диети много често водят до проблеми със здравето.
9. Пийте кафе
Кофеинът влияе положително върху мозъчната активност. Френски лекари стигнали до извода, че жените, които изпиват по 3 чаши кафе на ден, намаляват с 30% вероятността от нарушения на паметта.
10. Яжте повече орехи
Така осигурявате на организма си селен, който активизира работата на мозъка. 55 г селен са необходимата ви дневна доза. В един бразилски орех се съдържат 50 г селен. Ако редовно консумирате селен, ще подмладите интелекта си с 10 години.
11. Целувайте мъжа си
Учените установили, че ако всеки ден се целувате по 3 минути, за година ще свалите 3 килограма, и то без диети и изтощителни тренировки. Целувката удължава живота и помага за преодоляване на депресията.
12. Разрушавайте стереотипите
Колкото по-често действаме автоматично, толкова по-малко работа оставяме за мозъка. Пробвайте да правите обичайните неща по нов начин. Така ще активизирате онези участъци от мозъка, които дълго време са били пасивни. Днес например минете по различен от обичайния маршрут, когато отивате на работа.
13. Не стойте на едно място
Рискът от ранна смърт е много висок при хората, които стоят неподвижно в продължение на 6 часа на ден. И още нещо – при жените този риск е 2 пъти по-голям, отколкото при мъжете.
14. Аромат на грейпфрут
Той тонизира и ободрява. По данни на френски изследователи жените, които вдишват аромати на цитрусови плодове, изглеждат по-млади.
15. Водете си дневник
Записвайте всичко, което ви тревожи и безпокои. Така по-лесно ще се избавите от негативните преживявания и дори ще намалите симптомите на такива заболявания като астма, гастрит и артрит.
16. Общувайте повече
Хората, които водят активен обществен живот и имат широк кръг от познати, живеят по-дълго и боледуват по-рядко. Дори има лекари, според които недостатъчното общуване е по-вредно за здравословното състояние на човека, отколкото пушенето.
17. По-малко алкохол
Разреждайте дори виното с вода, за да понижите алкохолната му концентрация. Помнете терапевтичните дози – 50 мл твърд алкохол и чаша-две вино не по-често от три пъти в седмицата. Алкохолът има разрушително действие не само върху черния дроб, но и върху обмяната на веществата, ендокринната и нервната система.
18. Драскайте
Не се учудвайте, че е възможно някакви си обикновени драскулки да ви помогнат да видите света по различен начин и да се чувствате отлично. Изследванията показват, че студентите, които драскат по време на лекции, запомнят повече, отколкото онези, които прилежно си записват всичко. Затова на следващата оперативка си носете листчета за драскулки.
19. Внимавайте за осанката си
Добрата осанка не само ви позволява да изглеждате по-млади, но е и много полезна за здравето на гръбначния стълб.
20. Мислете за себе си така: „Аз съм млада“
Мислите действително влияят върху биологичната възраст. Колкото сте по-уверени в своите сили и възможности, толкова по-млади ще изглеждате.
 

(…)
 
 

ПЪЛНИЯ ТЕКСТ ЧЕТЕТЕ В НОВИЯ БРОЙ НА БЕЛА ИЛИ В ЕЛЕКТРОННИЯ ВАРИАНТ ТУК

Публикувано в Здраве, Здравна консултация
АКЦЕНТИ
РЕКЛАМА
АСТРОНАВИГАТОР








АСТРОЛОГИЯ  
АСТРОСТАТИИ  
ИДЕЯ ЗА ДЕНЯ

НОВИ КНИГИ