Tyxo.bg counter

НОВА „МАРКОВА“ ЧАНТА

Нова „маркова“ чанта
Без самочувствие менте
 
от Теодора СТАНКОВА
 
юни, 2009 г.
 
 
Какво си купува първо един мъж, когато се позамогне малко? Лъскава кола. Това не променя много начина му на живот и вътрешната му потребност от щастие, но с такава кола никой няма да посмее да си помисли за него, че е неудачник. А на жената какво повече от чанта й трябва?
Както за един мъж автомобилът, паркиран пред вкъщи, не е просто возило, а
 
имиджова характеристика
така и за жената дамската чанта е нещо, в което можеш да се влюбиш. И не само. Тя е нещо, на което можеш да разчиташ по всяко време, да си безрезервно откровена в нея, да споделяш себе си, да се покажеш с нея в обществото и изобщо да й се всеотдадеш. Дамската чанта е много повече от необходимост или моден аксесоар и за приятелката ми Деси.
Така както един уважаващ себе си мъж не би се качил в каква да е кола и безупречно разпознава най-новите модели на беемве, мерцедес, ламборджини и ферари, така и Деси до детайл разпознава новите модели на Versace, Furla, Dolce&Gabbana, MarcCain и Calvin Klein. Тя има огромна колекция от чанти на именити дизайнери. Всички те са точни копия на онези, които се продават на „Витоша“ и в марковите магазини в моловете, където никой не влиза просто така. По тези места обикновено се размотават мутреси с богатите си любовници или случайни минувачи, които пресичат от другата страна на тротоара, за да не се разстройват от цените по лъскавите витрини.
Моята приятелка не е нито от едната, нито от другата категория. Тя редовно обхожда марковите бутици и не пропуска нито една нова чанта, защото следи тенденциите. А после се обажда на някаква загадъчна София, която търгува точно фешън чанти, само че
 
 
на цени не по-високи от 100 лева
и се държи така, сякаш всичко в живота й се е подредило по ноти. Сякаш си има богат любовник или е съпруга на Рокфелер. Сякаш изобщо няма жилищни проблеми, а кариерата й е в апогей. И никой няма да си помисли, че всичките си чанти Деси държи в мазето, защото в гарсониерата й едва се побират вещите й от първа необходимост. Но всъщност аз я разбирам и подкрепям. Защо е необходимо всички да научават, че имаш проблем с финансите?! Защо трябва да даваш окуражаващ повод на околните да си мислят, че вечерите си прекарваш самотно вкъщи, след като е толкова просто да завоюваш всеобщото уважение, стискайки в ръка нова „маркова“ чанта?! Колко малко й трябва на жената, за да бъде щастлива!
 
P. S.
Може би истински щастливи са тези, на които за общественото мнение просто не им пука. Само че къде са тези щастливки? Навярно отдавна са намерили своята екологична ниша някъде в Тибет или в Непал. А ние тук, докато така маниакално се интересуваме от общественото мнение, ще се интересуваме и от модните трендове. 
Затова четете внимателно следващите редове. Ще научите какви са модните тенденции при чантите за лято 2009 и кои именно от известните дизайнери ще се превърнат в хит на сезона.
 
Това, което се набива на очи
в момента, е изключителното разнообразие на форми, размери, разцветки, материали и декорации.  Пак са актуални огромните чанти, които побират всичко потребно и не чак толкова потребно. ♦ Ако сте практична жена, купете си обемна чанта с кръгла форма и много външни джобове.  А ако държите да сте куул, не пренебрегвайте чантите с щедри декорации. Акцент могат да бъдат и оригиналните дръжки, изработени от преплетени шнурове или вериги.  В голямата чанта вие може винаги да има всичко, но не и ред. Ако сте от онези дами, за които редът е от значение, изберете малка дамска чанта тип портмоне, която много отдавна е надхвърлила функцията си на коктейлен аксесоар. През този сезон тези чанти са част от ежедневието. ♦ Малките чанти се отличават с това, че имат някаква „закачка“. Това може да бъде или техният ярък цвят, или необичайната им форма (най-често кръгла или квадратна), или модната им релефна текстура (за този сезон хит е крокодилската кожа).
Ако говорим за конкретни модни направления, които
 
различните модни къщи
задават, то на първо място трябва да споменем симпатичните чанти тип торба на Prada, изпълнени в практичната черно-сиво-кафява гама.
Пъстри модели представят Marc Jacobs и Louis Vuitton. За да постигнат многообразие, те са използвали различни материали, етномотиви, контрастно съчетание на цветове (например кафява чанта с декорация в бял, черен, жълт и син цвят). Поразително е разнообразието на декорации – мъниста, вериги, преплетени шнурчета, принтове в стил сафари. Модна къща Versace е тръгнала по друг път – представя елегантни чанти с окръглени форми и изчистени линии в класически цветове: бяло, черно и златно. Декорацията им обикновено е от скъпоценни камъни. Продължават да са популярни дизайнерските чанти от крокодилска и питонова кожа. В съответствие с модния в момента дух на 80-те, те са в ярки неонови разцветки – зелено или виолетово. Ако крокодилската кожа не ви е достатъчно екстравагантна, изберете си чанта Dolce&Gabbana. Те са украсили обилно новата си колекция чанти от крокодилска кожа с пайети, перли, кристали и скъпоценни камъни.  
И накрая – пачуърк. Тези чанти успешно преминаха от предходния сезон в лятото. Те са стилна имитация на ръчно изработени чанти, сякаш съшити от разноцветни парчета плат.
 
 
Публикувано в Мода
АКЦЕНТИ
РЕКЛАМА
АСТРОНАВИГАТОР








АСТРОЛОГИЯ  
АСТРОСТАТИИ  
ИДЕЯ ЗА ДЕНЯ

НОВИ КНИГИ