Tyxo.bg counter

-5 КИЛОГРАМА, -5 ГОДИНИ

-5 килограма, – 5 години
 
май, 2009 г.
 
 
 
©gruizza – 123rf.com
 
С тази диета, освен че ще свалите 5 кг за 3 седмици, можете и видимо да се подмладите. Ако искате да имате плосък корем, кожата ви да добие сияен и равен тен, а косата ви да заблести, това е вашата суперстимулираща програма за отслабване.
 
Благодарение на антиоксидантите, млечнокиселите ферменти и витамините, включени в тази диета, освен че ще се освободите от излишни килограми, още през първите дни тенът на лицето ви ще се избистри, а талията ви ще се смали с няколко милиметра.
 
КАКВО ТРЯБВА ДА НАПРАВИТЕ?
 
1. Ограничете калориите, като избягвате мазните храни
 80% от мазнините, които консумираме, се съдържат в невинни на вид продукти. Задължително изключете от менюто си мазните меса и полуфабрикатите.
 
2. Освободете се бързо от излишните тлъстини, без да намалите обиколката на мускулите
Отдайте предпочитание на протеиновите храни. Така тялото ви ще запази гъвкавостта си, а вас няма да ви измъчва вълчи глад по време на диетата.
Животинските протеини от високо качество (съдържат се в месото, рибата, морските дарове и др.) имат структура, сходна с тази на протеините, които човешкият организъм изработва. Те участват в производството на еластиновите и колагеновите влакна на кожата, както и на кератина на косата. За да активизирате процеса на образуване на еластин и колаген, приемайте минимум по 15 г цинк на ден. Той влиза в състава на витаминните комплекси, а също така се съдържа в стридите, черния дроб, в пшеничните кълнове.
Растителните протеини (съдържат се в соята, царевицата и граха) заменят животинските протеини във вегетарианското меню. Макар че трябва да отчетем факта, че техните биологични и хранителни качества са с много по-ниска стойност.
 
3. Не допускайте да ви завладее внезапен непреодолим глад
За целта трябва да включите в менюто си продукти с ниско съдържание на глюкоза: пълнозърнест хляб, плодове с червен цвят, млечни продукти, месо, риба и леща. И още една идея. За да избегнете връхлитащия ви из засада апетит за сладко, приемайте хром на таблети (този олигоелемент регулира производството на инсулин в организма). Хром се съдържа и в телешкия черен дроб, телешкото месо и бирената мая.
 
4. Поддържайте добро настроение
Мастната киселина омега-3 е отличен антидепресант. Тя се съдържа в мазните риби от студени морета (например сьомга и скумрия) и в някои растителни масла (от рапица или от орехи). Мастните киселини, съдържащи се в рибата, препятстват образуването на тромбове. Консумацията на риба е препоръчителна поне два пъти седмично.
L-5 – хидротриптофан е предшественик на серотонина, управлява апетита и настроението. В натурален вид се съдържа в яйцата, месото, зърнените храни и млякото.
 
5. Повече движение!
Ако само спортувате, но не пазите диета, няма да отслабнете, но спортът и движението със сигурност допринасят за редуциране на теглото. Да оформите по-големи мускули, означава да изразходвате повече енергия дори и в състояние на покой. Затова ходете на фитнес! Ходете и пеша – минимум 30 мин на ден.
 
6. Запазете свежестта си
В тази задача вашите съюзници са бета-каротинът, или провитамин А, който се съдържа в червените плодове и зеленчуци. Той придава на кожата лек загар и я подмладява благодарение на антиоксидантното си действие.
 
7. Поддържайте клетките на кожата с витамин С
Той е мощен антиоксидант, участващ в синтезирането на колаген в организма. Не забравяйте и за витамин Е!
 
8. Избавете се от токсините
Изпивайте минимум 2 л вода на ден (зелен или билков чай).
 
9. За плосък корем
Пробиотиците са микробактерии, които подобряват храносмилането и създават благоприятна стомашна флора. В резултат стомахът ви няма да се подува, а като екстра ще се сдобиете със здрав тен на лицето. Пробиотици се съдържат в киселото мляко, в сиренето. Изварата с високо съдържание на протеини не е най-добрият източник на пробиотици.
 
10. Блясък в косите
Можете да го постигнете с помощта на микроелемента желязо, който насища корените на косата с кислород. То се съдържа в червените меса и в морските дарове. Ако не консумирате червено месо и морски продукти, приемайте желязо на таблети. Освен това включете в дневното си меню витамини от група В, които от своя страна участват в производството на кератин. В2 и В9 се съдържат в телешкия черен дроб, РР – в пшеничните кълнове и в разтворимото кафе, В6 – в мюслито, а В12 – в черния дроб и стридите. Всичките тези витамини се съдържат и в бирената мая.
 
ПЪРВА СЕДМИЦА
 
© Nikolay Petkov – Fotolia.com
 
Най-подходящата напитка по време на диета е прясно изцеден сок от нар

 

Активизирайте клетките на кожата
Отстранете с помощта на пилинг мъртвите клетки от тялото си.
 
„Хромирайте“ се
Хромът е олигоелемент, който подпомага отслабването, като ограничава преобразуването на захарта в запасни мазнини, контролира чувството на глад и… повдига настроението. Биодобавки с хром можете да си купите от аптеката.
 
Гимнастика
Поддържайте мускулния тонус. За да стегнете вътрешната част на бедрата и дупето, изпълнявайте редовно комплекс от несложни упражнения. От изправен стоеж разтворете крака на ширината на раменете, изпънете ръце напред. Приклекнете до седеж (краката са под прав ъгъл в коляното). Стегнете мускулите на таза. Върнете се в изходно положение. Направете движението 20 – 30 пъти. Изпълнявайте упражнението всеки ден – 3 серии от по 20–30 повторения. Плюс, както вече се „договорихме“, 30 минути ходене пеша ежедневно.
 
Събудете кожата си
 Различните съдови проблеми влошават състоянието на кожата. Благодарение на естествения прилив на кръв
кожата ви ще добие здрав вид. За по-добра микроциркулация използвайте специализирана медицинска козметика (продава се в аптеките). 
 
Нанасяйте макиаж така, че лицето ви да изглежда по-слабо
Натопете широка четка в прахообразна пудра, с един тон по-тъмна от цвета на кожата ви, и изтеглете линия от под долната част на скулите до обицата на ухото. След това върху най-изпъкналата част на скулата с широка четка нанесете пудра, която е с един тон по-светла от естествения цвят на кожата ви.
 
МЕНЮ ЗА ПЪРВАТА СЕДМИЦА
Закуска 
– 1 кофичка нискомаслено кисело мляко  
– 1 порция пресни или замразени ягоди (Ягодите са богати на антиоксиданти, полифеноли и витамин С. Тези три компонента са същински anti-age „щит“.)  
– Чаша зелен чай (Богат е на антиоксиданти, които отблъскват атаките на свободните радикали и защитават клетките от преждевременно стареене. Катехините, съдържащи се в зеления чай, са най-ефективните антиоксиданти.)
 
Обяд
– 1 чиния пресни настъргани моркови, подправени с 1 ч. л. зехтин (морковите са богати на бета-каротин)  
– 200 г бяло пилешко месо, печено на скара, полято със сос от пресни домати и зелени подправки, с гарнитура от спанак и пшенични кълнове (Доматите съдържат ликопен – хранителна съставка със свойството на витамин и антиоксидант. Пшеничните кълнове се явяват неизчерпаем източник на витамини В и Е.)  
– Зелена салата, подправена с 1 ч. л. рапично масло (Рапичното и ореховото масло се явяват източници на мастни киселини омега-3.)  
– 1 киви (Кивито е богат източник на витамин С.)  
– 1 малко блокче натурален шоколад (Шоколадът подобрява настроението.)
 
Следобедна закуска
 1 кофичка нискомаслено кисело мляко
 
Вечеря
 – Зеленчукова супа с праз лук, домати и тиквички  
– Печена риба, подправена със сок от лайм, розмарин, риган и куркума (Тези подправки съдържат много полифеноли – органични антиоксиданти.)

ВТОРА СЕДМИЦА

Погрижете се за косата

Не е необходимо кардинално да променяте прическата си. Можете просто да я коригирате, така че зрително да повдигнете скулите и да смекчите долната част на лицето. Ако искате да подчертаете погледа, открийте челото. Ако пуснете кичури около лицето си, ще прикриете по-кръглите си бузи. Ако искате да подчертаете брадичката и да покажете шията си, съберете дългите коси на тила. Не забравяйте, че тъмнокафявият цвят на косата ще направи кожата на лицето ви да изглежда по-светла. Същият този тъмен цвят, но раздвижен със светли кичури, ще придаде обем на прическата.

Погрижете се за храносмилането

При спазване на диета винаги в началото се появява дисфункция на стомаха. Яжте каша от овесени трици. Пийте вода с магнезий и не пропускайте да включите в менюто си видове риби, богати на мастни киселини. За да ускорите процеса на храносмилане, сутрин на гладно изпивайте по 400 мл топла минерална вода (с високо съдържание на магнезий), смесена с прясно изцеден лимонов сок. След като полежите половин час, можете да закусите. Препоръчително е след това да не излизате от вкъщи поне един час. Ако не можете да правите това през делничните дни, правете го поне през почивните.

 
„Нахранете“ кожата с витамини
 
Докато вие отслабвате, на кожата ви ще й трябва усилено хранене. Обикновен витаминен крем няма да й е достатъчен. Потърсете си лифтинг крем и лифтинг маска, обогатени с витамини.
 
Дишане
 
Легнете по гръб, ръцете са зад тила. Придърпайте коленете към стомаха, изпънете ръце напред, така че лактите да се поднат на нивото на коленете. Без да се движите, задръжте дъха си за 30–40 сек (който може – и 1 мин). Изпълнявайте това упражнение три пъти на ден.
 
МЕНЮ ЗА ВТОРАТА СЕДМИЦА
 
Закуска
– Мюсли без захар плюс 1 с. л. пшенични кълнове, разтворени в нискомаслено кисело мляко (Мюслито без захар е единственият пшеничен продукт с нисък гликемичен индекс. Богато е на витамини от група В, желязо и аминокиселини.)  
– 1 чаша разтворимо кафе
 
Обяд
– Карпачо от пресни гъби, подправено с чаена лъжичка орехово масло  
– Телешко месо и броколи на пара със зехтин (Телешкото месо, броколито и гъбите са незаменими източници на хром.)  
– 1 кофичка нискомаслено кисело мляко  1 ябълка

 Следобедна закуска

– 1 ч. ч. зелен чай и 2 бисквити от оризово брашно

 
Вечеря
– Парче (около 200 г) печена на скара сьомга, овкусена с пресен копър и праз лук (Сьомгата се явява един от най-богатите източници на мастните киселини омега-3 и омега-6.)  
 
– Салата от 40 г козе сирене и рукола, подправена с 1 ч. л. масло от гроздови семки (Руколата съдържа витамин С, провитамин А и желязо.)
 
+ ФИЗКУЛТУРА  30 минути ходене пеша на ден  2 пъти седмично по 10 мин упражнения за мускулите на седалището
 
 
ТРЕТА СЕДМИЦА
 
Пийте това, което е полезно
„Правилните“ напитки са нискокалоричните, както и тези без съдържание на кофеин. Идеалният вариант е билков чай с женшен и джинджифил. Зеленият чай, смесен с нискомаслено прясно мляко, ефективно утолява жаждата и притъпява апетита. А най-подходящата напитка по време на диета е прясно изцеден сок от нар.
 
Ободряване
30-минутен престой на ярка дневна светлина освобождава кортизола (хормон, който съхранява енергийните ресурси на тялото) и антистресовите хормони в организма. Затова, когато се разхождате навън, не ходете през цялото време с тъмни очила.
 
По-свеж дъх
Посъветвахме ви да се храните предимно с белтъчна храна, а тя, както е известно, провокира появата на лош дъх в устата заради кетонните тела – вещества, отделящи се в процеса на храносмилане на протеините.
Дъвченето на дъвка усилва чувството на глад. За да освежите дъха си, по-добре дъвчете магданоз. И мийте зъбите си 3–4 пъти на ден – психологически това ви предпазва от спонтанното ви желание за похапване.
 
Изглаждане на бръчките
При отслабване кожата се свива и се „напасва“ по новия обем, но с напредване на възрастта това не се случва толкова бързо. Кожата по вътрешната част на бедрата, в горната част на ръцете и на седалището е най-склонна към отпускане. Затова правете стягащи упражнения, докато сте на диета.
 
Антицелулитна вана
Разтворете във водата във ваната (температурата й не бива да е по-висока от 37 °С) коктейл от 3 капки етерично масло от кедър, 3 капки кипарисово масло и 1 ч. ч. прясно мляко.
 
Гледайте по-весело
За да е отчетлив контурът на клепачите, с леки потупващи движения нанесете около очите хайлайтер (коректор със светлоотразяващи частици). От червенината ще ви спаси коректор в жълт цвят, а от сините сенки под очите – жълто-оранжев коректор.
 
 
© Kurhan – Fotolia.com
 
МЕНЮ ЗА ТРЕТАТА СЕДМИЦА
 
Закуска
– 1 ч. ч. черен чай (Черният чай, както и зеленият, е богат на полифеноли.)  
– 1 кофичка нискомаслено кисело мляко  
– 2 филии пълнозърнест хляб, намазани с малко краве масло (Пълнозърнестият хляб има нисък гликемичен индекс, в кравето масло се съдържа мастна киселина, необходима за регенерация на кожните клетки, а също и витамин Е и антиоксиданти.)
 
Обяд
 
– Салата от чушки, домати и пшенични кълнове, подправена със зехтин и сок от лайм (Чушките съдържат много витамин С, доматите – ликопен, пшеничните кълнове – витамини от група В, а зехтинът – полезни мастни киселини.)  
– Телешко месо, овкусено със зелени подправки, с гарнитура от варени тиквички и пресен лук (Телешкото месо е богат източник на желязо.)  
– 3 с. л. варена леща (Лещата е източник на желязо и е продукт с нисък гликемичен индекс.)  
– Извара (20% масленост)  
– Компот от круши без захар

 Следобедна закуска

 Лимонов сок, доматчета чери и парче бяло пуешко месо

 + ФИЗКУЛТУРА  30 мин ходене пеша на ден; 1 път седмично 45-минутно занимание със спорт по избор

 
ЧЕТВЪРТА СЕДМИЦА И ПО-НАТАТЪК
 
Упорити грижи за тялото
Използвайте скраб и овлажнявайте тялото си всеки ден. Нанасяйте лосион за тяло с перлен ефект – помага да се скрият някои дефекти и неравности по кожата. За целта можете да използвате и автобронзант.
 
Вашите нови хранителни навици
Забравете за пицата, пържените картофи, баницата с боза, млечния сладолед – всичко това диетата го забранява. За да не се поддавате лесно на тези изкушения, дръжте на бюрото си бутилка с нектар от плодове и зеленчуци (без захар). Доматеният сок не е вариант – той задържа течностите в организма
Старайте се да не консумирате много сол, защото и тя подпомага задържането на вода в организма.
 
Профилактика на йо-йо ефекта
Колебанията на теглото вследствие на кратковременни строги диети са много вредни за имунната система. Затова е много важно, когато постигнете идеалното за вас тегло, да го поддържате. Това ще противодейства на всякакви заболявания, в това число и на онкологичните. Можете да си помогнете и с хранителни добавки с анти йо-йо ефект.
 
Запишете се в спортен клуб
Докато се мъчехте да се ограничавате в храненето, не ви стигаха сили за кардиотренировки. Но сега, когато свалихте няколко килограма, настъпи време за спортуване. Продължете половинчасовите разходки, но ги комбинирайте и с практикуването на някакъв спорт (поне 2 пъти седмично). Разнообразявайте видовете физическа активност – каране на колело, тичане, плуване. Водната аеробика е много подходяща, защото не само ефективно стяга мускулите и изгаря калории, но и освобождава от стреса. И всичко това без потене и мускулна треска на другата сутрин.
 
МЕНЮ ЗА ЗАТВЪРЖДАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ
 
Закуска
 
–  1 ч. ч. зелен чай 

–  2 филии пълнозърнест хляб с малко краве масло
–  1 пресен плод по избор

Обяд

– Карпачо

– Сьомга, овкусена с лайм, сол и черен пипер, с гарнитура от зелена салата, полята с 1 ч. л. зехтин

– 1 кофичка нискомаслено кисело мляко

 
– 1 плод по избор

Следобедна закуска

 – Едно от блюдата от предишните седмици по избор

 
Вечеря
 
Супа или пресни зеленчуци
– Бяло месо, риба или морски дарове с гарнитура от зеленчуци, задушени на пара, 1 парче сирене (10% масленост) или друг натурален млечен продукт
Публикувано в Диети, Красота
АКЦЕНТИ
РЕКЛАМА
АСТРОНАВИГАТОР








АСТРОЛОГИЯ  
АСТРОСТАТИИ  
ИДЕЯ ЗА ДЕНЯ

НОВИ КНИГИ