В стил ШАНЕЛ
от Ивайло ТОДОРОВ
Снимки „Форум филм“
септември, 2009 г.

Цели три филма за живота на легендарната дизайнерка се появиха само в рамките на една година. „Коко преди Шанел“ обаче не е типичният биографичен филм. Режисьорката Ан Фонтейн
представя израстването и годините на обучение на Габриел Шанел, преди тя да осъзнае бляскавата си съдба.
представя израстването и годините на обучение на Габриел Шанел, преди тя да осъзнае бляскавата си съдба.
Габриел е бедно сираче от провинцията, което невъзмутимо използва мъжете, за да се добере по-близо до мечтания Париж. Двама от тези мъже ще се окажат съдбовни за бъдещата є кариера на световноизвестен дизайнер.
Митичният стил Chanel е отражение на своенравния характер на Коко, на нейната различност. Първият голям успех на Шанел е нейната
сламена шапка
.jpg)
която е далеч по-скромна и далеч не толкова натруфена в сравнение с модерните за ония времена шапки. „Как могат да мислят с това на главите си!“ – се пита тя.
Звездата от „Невероятната съдба на Амели Пулен“ актрисата Одри Тоту доста напомня по външен вид на известната дизайнерка и затова е избрана да играе главната роля във филма. И двете имат изключително силен дух, високи скули, порцеланово бяла кожа и предпочитат къси прически.
Самият Карл Лагерфелд казва, че
Тоту е „една истинска Шанел“
Гуруто на Chanel прави голяма част от костюмите във филма по скици на дизайнерката Катрин Летерие. „Шанел има уникален стил. Исках да покажа колко много той се е различавал от този на останалите дизайнери през онези години – обяснява Летерие. – В модата всеки дизайнер си има своя линия, предпочитан цвят и материя. Стилът Chanel се отличава с кройките си, с използването на еластични материи и със
съвършената си изчистеност

Костюмите, създадени за филма, трябваше да съответстват на точните модни стандарти“ – продължава тя. Летерие представя и как според нея Шанел е родила своите две брилянтни идеи – за култовите раирани моряшки пуловери и за дамската чанта Chanel.
Режисьорката Ан Фонтейн твърди, че изчистеността и минимализмът, които определят оригиналността на дизайна на Шанел, са повлияни от няколко неща: „На първо място, е архитектурата на абатството в Обазин, където Шанел прекарва седем години. Коко се вдъхновява и от дрехите на монахините и на пансионерите с техните бели ризи и черни поли. Беше важно да визуализирам малкото момиче в тази среда. Исках да се придържам към строгостта с тези доминиращи черни и бели цветове, които ще станат квинтесенцията на стила на Шанел. По-късно я виждаме как добавя бяла яка и бели маншети от мъжка риза към една от роклите си. Постепенно известната
малка черна рокля
е започнала да се оформя в съзнанието є и ще се превърне в отличителна за работата є като дизайнер.“
Извор на вдъхновение е и любовният живот на Шанел и по-специално отношенията є с Бой Капел – млад англичанин, който пръв повярвал във възможностите є. Той осигурява средствата за основаването на първия є бутик и въпреки честите му изневери тя го нарича „любовта на живота ми“. Трагичната му смърт обаче бележи живота є. „След като загубих Капел, загубих всичко“ – казва Шанел и се посвещава изцяло на работата си като дизайнер. Дали малката черна рокля не е била замислена за самата нея – жена, белязана от самотата?
„Реших да свържа модата є с нейния живот, особено след трагичния инцидент с Бой Капел – обяснява Фонтейн. – Има някаква красота в начина, по който този драматичен момент я подтиква
да се влюби в черното
.jpg)
нейния култов цвят. Тази връзка дава прочувствено измерение на нейните дрехи, при положение че по принцип една дреха не притежава такива качества. Сублимният момент за една дреха настъпва,когато някой я облече. Дрехите на Шанел са лесни за носене. Свободата е това, което тя предлага на жените.“
Коко Шанел наистина допринася за освобождаването на женския гардероб, като „изхвърля“ от него корсета и „подрежда“ вътре дрехи и аксесоари, заети от мъжкия гардероб. А филмът за ранните є години може да ви подтикне да родите ценни идеи, когато решите да попълвате вашия есенно-зимен гардероб.