Лидл България отбелязва 10 години на българския пазар и представи своя ключ към успеха

През ноември 2020 г. Лидл България отбелязва 10 години на българския пазар. Компанията стартира поредица от събития и инициативи, с които да отбележи този важен юбилей и да благодари за доверието и подкрепата на своите клиенти, партньори и цялото общество.

На специално събитие за медии Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България, благодари лично на представителите на българските медии за подкрепата и представи основните постижения на компанията през тези 10 години, като обясни какво стои зад успешното присъствие на веригата в страната.

Началото

На 25 ноември 2010 г. Lidl поставя прецедент на българския пазар и едновременно отваря 14 магазина в 11 града. Компанията е последната от големите вериги, която стъпва на пазара и трябва да се доказва и да печели доверие при огромна конкуренция. Благодарение на своя различен модел, веригата успява да привлече вниманието на клиентите и да постави началото на една успешна история, в която фокус е доверието на потребителя, което не е константа и екипът на Лидл България се явява всеки ден на изпит пред милионите си клиенти.

Моделът

Стъпвайки на българския пазар, Lidl представя един нов демократичен модел на пазаруване, в основата на който е убеждението, че високото качество може и трябва да бъде масово достъпно. Фундамент на този модел са собствените марки на Lidl, които позволяват да се постигне най-добро съотношение между между качество и цена. Те са гарант за качеството чрез стриктен контрол върху целия производствен цикъл – от избора на доставчици и суровини до пристигането на стоките на щандовете. В допълнение към собствените марки, чрез максимална оптимизация и ефективност на всички процеси – производствени, логистични, и маркетингови – веригата пести средства, които връща към крайния клиент под формата на по-ниска цена за високо качество. Третият стълб на този модел са иновациите , те са още един важен инструмент за постигането на основната мисия на марката – масова достъпност на високото качество

Иновациите

Иновативният бизнес модел успешно се допълва от множество иновации в продукти, процеси, в производствени технологии, в рекламната комуникация и цялостния отговорен и последователен подход към всичко. Още със стъпването си в България Lidl предлага на клиентите тематичните седмици, чрез които да се докоснат до различни кулинарни традиции и да разнообразят ежедневието си. Заедно със своите партньори – българските производители – веригата разработва и въвежда редица продуктови иновации като колбаси във всички ценови категории без влагане на механично отделено месо, с което значително се намалява използването на подобрители и сгъстители и категорично се подобрява качеството и вкуса. Друга емблематична серия за марката е Clean Label – колбаси без изкуствени консерванти, оцветители и овкусители. Със серията “Родна стряха” Lidl е първата верига, която издирва и предлага автентични български рецепти. През 2014-та за първи път любимите на децата Stikeez „превземат“ Lidl.

Приносът

Всички тези иновации обаче биха били самоцелни, ако не допринасят за развитието на българската икономика и българските производители. За 10 години общият размер на инвестициите на компанията в България надхвърля 1 милиард лева. В допълнение към тях са данъците – над 100 млн. лева за последните 5 години. Като голяма верига със 103 магазина в 48 града, Лидл България има и косвен принос за българската икономика през инвестиции във външни услуги като маркетинг, ИТ, ремонтни и транспортни дейности, охрана, юридически и др.

Компанията развива устойчиво и дългосрочно партньорство с българските производители още от стъпването си на пазара. Днес веригата си партнира с повече от 200 български доставчици в няколко направления – не само чрез изкупуване на техните стоки, но и в разработването на продукти под собствените марки на веригата – Pilos, Dulano, Pikok, Alesto и др. Още през 2017г. Lidl създава първата изцяло българска продуктова линия „Родна стряха“, която започва с 34 продукти, а днес те са над 80 и асортиментът се обогатява постоянно.

Благодарение на партньорството си с Lidl българските производители разширяват производството си, инвестират в модернизиране на базите и в сертифициране на продукцията, повишават качеството на стоките си и стават по-конкурентни не само у нас, но и на международния пазар.

Каузите

По отношение на каузите, зад които застава, Лидл България следва ясна визия – с всичко, което прави – от продуктите, които предлага, през инициативите, които подкрепя до отношенията с хората и позицията в обществото – компанията се стреми да променя живота ни към по-добро. На тази база внимателно подбира своите социално отговорни проекти. Основен фокус заема подкрепата на родителите в грижата им за децата, опазването на околната среда, както и развитието на местните общности чрез подкрепа на граждански инициативи. Само за последните 3 години, чрез своята най-голяма социално отговорна инициатива – Ти и Lidl за по-добър живот, компанията финансира 73 проекта на граждански инициативи в цялата страна с фонд от 545 000 лв. Общата сума на инвестициите, които Лидл България влага в социално отговорни инициативи и дарения през тези 10 години, надхвърля 5 милиона лева.

Хората

Едно от най-ценните достижения на Лидл България за 10-те години на българския пазар е екипът – не само като дума, а като изпълнено със съдържание понятие. Всички постигнати резултати и успехи не биха били възможни без хората. Затова напълно съзнателно огромно перо в бюджета на компанията е предвидено за служителите. Заплащането в Лидл България е сред най-високите в бранша, като средната заплата във веригата е с 52% над средната стойност за икономиката като цяло. Над 75% от мениджърите във веригата са се издигнали отвътре в компанията и това създава една различна позитивна атмосфера, базирана на реални действия, а не на обещания. Ежегодно Лидл България инвестира 6-цифрена сума за квалификация и обучение на служителите и е първата верига, която въвежда позитивно отчитане на работното време до минута.