ЛИДЛ ползва над 100 доставчика за плодове и зеленчуци

Лидл България ползва над 100 доставчика, които зареждат магазините на веригата с пресни плодове и зеленчуци всеки ден. Това стана ясно при представяне на кампанията „Мениджър Свежест“, която стартира в края на януари 2015 г. За последните няколко месеца  търговската верига отчита 40% ръст в продажбите на тези две продуктови категории. В навечерието на своята  5-та годишнина на нашия пазар от компанията заявиха, че са постигнали и двуцифрен ръст на оборота.

До 3 пъти е увеличението на асортимента в отделни групи и подгрупи свежи продукти за трапезата. “Към този момент например, предлагаме на клиентите си до 6-7 вида домати– от превъзходно вкусните традиционни български розови домати, през все по-популярните чери домати или типичните за консервиране рома до сортове като кумато или цветни чери домати. “, сподели г-жа Милена Драгийска-Денчева, управител на Лидл България. “Българският клиент търси разнообразието, но винаги с претенция за отлично качество – и при традиционните продукти за българина, и при екзотичните плодове. А в Лидл не правим компромис  с отличното качество на много добра цена.”, допълни тя.

От Лидл демонстрираха на практика в логистичната си база, че приемат от всичките си доставчици – и български, и чуждестранни – само продукти първо качество. При пристигането си в Лидл продуктите се проверяват на три етапа – 1. вид, размер и свежест; 2. вкусови качества и 3. проби за лабораторни анализи.  Основно правило на компанията е ежедневна поръчка от всеки магазин на плодове и зеленчуци и ежедневни доставки с една единствена цел – прясно откъснатите салати и др.  малотрайни стоки (като пресен лук и чесън, рукола и други) да достигнат най-късно на следващия ден във всеки магазин на веригата в България.

На пазара през зимата се предлагат до 25% плодове и зеленчуци българско производство, а през летния сезон делът на родното производство достига до 50%. Лидл България си партнира успешно с български производители, които могат да посрещнат необходимите на веригата обеми и да отговорят на изискването за качество. Като пример за дългосрочно ориентирано сътрудничество компанията посочи и българското сдружение за производство на плодове и зеленчуци „Хепи Фрутс”. “Толерираме българските производители, които са проактивни и заедно с тях осигуряваме на клиентите качествени стоки”, посочи г-жа Драгийска-Денчева. “Подпомагаме нашите български доставчици на няколко нива – от една страна, с обратна връзка за предпочитани от клиента сортове, а от друга и с идеи за търсени сортове, вид опаковки на готовата продукция и т.н., с цел максимално съхранение на свежестта и добър търговски вид”.