Или как да „отразите“ нетактичното, а понякога и агресивно поведение на някои “жреци“ на красотата
февруари, 2014 г.
Отивате да ви подстрижат връхчетата на косата, а фризьорът ви остригва като магаре. Записвате се на коламаска, а излизате ощавени, с рани по краката. Сигурно и вие можете да се оплачете от нещо подобно и да се познаете в изповедите на нашите „герои“.
Две показателни изповеди
„Козметичка съм. Постоянно се усъвършенствам в професията. Следя и конкуренцията. Непрекъснато посещавам фризьорски, козметични и всякакви други салони и студия, за да си „сверявам часовника“. Случвало ми се е да чувам от колеги топдерматолози “професионални” любезности от сорта: “Винаги ли кожата ви е изглеждала толкова потресаващо зле?” или “Не би било разумно да се показвате на публични места в този си вид!” “Този ми потресаващ вид” включва няколкото лунички, които имам по бузите, и които специалистите определят със страшното наименование „хиперпигментации“.
Не съм слоница, нямам гъша кожа и косата ми не е перушина.
Така че преди да се доверя на така наричащите себе си “професионалисти” и да се напъхам в чувал от зебло или да се подложа на куп други изтезания, реших първо да проверя колко и докъде им е всъщност професионализмът. Установих, че пишман специалистите се делят на два вида.
Първият включва алчните изнудвачи, които гледат да ти внушат да си направиш и платиш дори и процедури, от които нито се нуждаеш, нито ги искаш. Вторият вид са просто злобари, които сякаш изпитват удоволствие да те засипват с жлъчни забележки, за да те накарат да се почувстваш по-зле, отколкото изглеждаш.
Смотана провинциална прическа
„Една моя приятелка има дълга и много красива светлокестенява коса. По едно време реши да я изсветли и през месец-два ходеше да я боядисва. Нейният фризьор обаче замина за чужбина и тя реши да се повери в ръцете на негова колежка. След края на процедурата, като се погледнала в огледалото, тя с ужас установила, че косата й е на отвратителни контрастни петна, наречени много авторитетно от “стилистката” „модни кичури“. Приятелката ми кипнала и връхлетяла възмутена при управителя на салона, за да му разкаже (и покаже) случилото се. Господинът, вместо да се извини и да опита да оправи нещата, също толкова авторитетно й заявил, че така изглежда много по-добре, отколокото с „оная селска причесчица, много характерна за смотаничките провинциални студентки”. Приятелката ми съвсем излязла от кожата си и му заявила, че не само няма да плати, не само че нямала да стъпи повече в тоя салон, но и ще се постараела тук наистина да идват само “смотанички провинциални студентки”.
Те знаят най-добре
Отивате и казвате какво искате, а те си правят каквото си знаят, защото били професионалисти. Искате например да ви направят коламаска на долната част на краката. Събувате се и виждате как козметичката ви оглежда с отвращение, сякаш това не са вашите крака, а краката на някоя горила. И докато се усетите, мъхът по бедрата ви се оказва козина, която безпардонно бива смъкната, без дори да сте предупредени. Само ако сте по-ербап, може и да не си тръгнете като току-що ощавено прасе.
Мъчения в козметичния магазин
Представете си, че разглеждате кремовете по рафтовете и пред вас се изправя напориста и много, ама много компетентна консултантка. Грабва един гел за околоочен контур и ви заявява, че имате не просто нужда от него, а абсолютно належаща нужда. За да бъде по-убедителна, измъква огледало, тиква ви го пред лицето и започна да ви брои бръчките пред другите хора в магазина. Е, в такава една конфузна ситуация, е по-сигурно да си купите въпросния гел, за да може колкто може по-бързо да прекратите този фарс.
Защо обаче нахакани и самоеверени жени, каквато сигурно сте и вие, се оставят буквално да бъдат пометени от разните видове спецове. Вярно, че красотата е ахилесовата пета на жените. Всяка от нас е уязвима относно външния си вид и затова сме склонни да се поверяваме в ръцете на различни специалисти, като разбира се, очакваме да направят с нас чудото, което ни обещават. И когато то не се случи, започваме да обвиняваме себе си в какво ли не.
Положението със стремежа към перфектна визия се усложни още повече с
бума на пластичната хирургия.
Съвременните жени имат за конкуренция перфекти “фотошопски” красавици, усмихващи се от корици и билбордове, които сякаш са там само за да ни напомнят, че имаме сума ти дефекти и за това е виновна единствено нашата немарливост. И ако фризьорът или хирургът ви намекнат и те нещо подобно, вътрешните ви страхове и комплекси вече просто се бетонират. А всъщност не съществуват перфекти жени, просто повечето „експерти“ по красота чисто и просто злоупотребяват със суетността и слабостите ни.
Атмосферата и обстановката,
в козметичните салони
понякога е направо потискаща. Отивате, лягате на някаква маса или легло полуголи, а огледалата са навсякъде около вас. И показват ли показват недостатъците ви – безжалостно критично. В такава една ситуация сте готови да повярвате на всяка дума на козметичката.
А какво да кажем за дистрибуторите на козметика и за тяхната своего рода агресия? Вбесяваме им се, но те не са виновни съвсем. Просто така ги учат да продават…
Случва се да ни обидят и съвсем непреднамерено –
от престараване или нетактичност
Ето какво ни сподели М. Е.: „Бях родила наскоро и попитах дерматоложката си дали имам основание да се притеснявам, след като кожата на корема ми, 3– 4 месеца след раждането, все още бе отпусната. Докторката ми каза, че този проблем може да се реши единствено с липосукция. Имах нужда от малко окуражаване, а не от забиване в “сериозен проблем”, какъвто всъщност нямах“.
Потърпевшите отвръщат на удара
– Вие сте силна и способна жена. Не позволявай на някакви ножици и пинцети да смачкат самочувствието ви.
– Дръжте се на ниво. На наглостта отговаряйте със смазваща любезност. Обяснявайте с усмивка, че сте тяк, за да си доставите удоволствие, така че да бъдат така добри да ви изслушат и да изпълнят желанията ви.
– Вместо бакшиш оставете бележчица от сорта: “Благодаря за самоинициативата, но моля следващия път си запазете непотърсените съвети.”
– Парирай овреме словесната лавина на продавачките с думите: “Дайте ми първо да пробвам с тестер, ако обичате.”
– Поискай да говорите с управителя. Ако молбата ви не промени поведението на служителя, тогава наистина намерете шефа и направете официално оплакване.