Хитът на 2019 г. – натурални и здравословни иновации за косата
Над 1 800 000 от продуктите, продадени от dm през 2018 г. са за коса
През последната година повече от 1 800 000 от продадените в магазините на dm България над 30 милиона артикула са за грижа за косата. Тази категория е в топ 3 по популярност у нас и в нея влизат над 1 000 сред повече от 14 000 продукта, които предлага dm. Това показва, че за българките грижата за здравето и перфектния вид на косата, са сред най-важните елементи на добрата външност.
Ето защо първото издание на новия обзор „dm дрогистът съветва“ е посветено на актуалните тенденции за грижа за косата за 2019 година. Обзорът е базиран на бизнес данни от най-голямата компания за търговия с дрогерийни стоки у нас и включва експертни съвети на дрогистите на dm, тъй като те познават отлично пазара на дрогерийни стоки, актуалните тенденции и новостите при продуктите.
Най-горещите трендове на 2019 година при грижата за косата са: използване на натурални продукти, полагане на „специална грижа“ за косата, боядисване с безамонячни и щадящи бои, коси с обем и без омазняване и навлизане на специални продукти за модерната активна жена.
Тенденция 1: Ръст от 23% в продажбите на продукти за коса с натурални съставки показва, че залагаме все повече на естествени съставки за здрава и красива коса
Според данните на dm България, само за една година търсенето на натурална козметика за коса отбеляза ръст от 23%. Това показва, че все повече българи се стремят да живеят природосъобразно и затова все повече харесват и купуват козметични продукти с натурални съставки.
Този стремеж е в основата на иновациите при козметиката за коса през тази година. Съставките от природата придават блясък и обем, поддържат здравината и еластичността на косата и я защитават от вредни влияния като слънце, вятър, стилизиране и сушенето с мощни сешоари.
Дрогистите на dm разказват, че най-новите такива продукти, които имат страхотен ефект върху косата, са марката OGX – с арганово олио и Maui Moisture – с вложен сок от алое вера. Аргановото олио възстановява, а сокът от алое вера заздравява косата. Все по-популярно е и маслото от авокадо, което съдържа витамини B и E и подобрява здравината и на косъма.
Акцент през тази година ще бъде и изцяло натуралната козметика за коса, като сертифицираната натурална козметика alverde naturschön на dm. В продуктите от нея са използвани масло от костилката на череша, екстракт от череша, маслиново олио, екстракт от бреза и др. Тези суровини са от контролирано биологично производство и не съдържат синтетични вещества за аромат, цвят и консерванти.
Тенденция 2: За здрава коса се иска „специална грижа“ три пъти седмично – търсенето на продукти за допълните и специална грижа за косата е нараснало с 30%
Гореща тенденция за 2019 година е използването на продукти за „специална грижа“ за косата, което се доказва от ръста от 30% на тази категория. В дрогерийно-козметичния бранш „специална грижа“ означава освен текущата грижа като редовно измиване с шампоан, да се използват и допълнителни специализирани продукти за възстановяване и подхранване като спрей-балсами, серуми, олиа, специални маски, кристали или ампули.
Един от най-важните съвети на дрогистите на dm е дамите да не се притесняват да полагат специална грижа за косата си. Благодарение на иновациите в козметиката, това вече е много лесно дори и в домашни условия, без да се налага посещение на фризьорски салон.
Редовното използване на маски за коса вече е много лесно и удобно с маските тип „тюрбан“. Модерните продукти за специална грижа не утежняват косъма и не омазняват скалпа, а осигуряват нежна грижа в дълбочина. През изминалата година в категория „специална грижа“ българките най-често купуваха олиа за коса, които не утежняват косъма.
В продуктите за „специална грижа“ широко приложение намират и маслата за специални нужди на косата, които помагат за решаване на конкретни проблеми. През тази година сред най-търсените продукти за допълнителна грижа са Balea Professional – възстановяващо олио за коса, OGX спрей за коса с мароканско арганово олио, Elseve двуфазен спрей за коса и Gliss спрей-маска за коса. С тяхна помощ косата е здрава, сияйна, еластична и добре хидратирана.
Тотален хит тази година са продуктите с т. нар. ефект на „плажни вълни“ от Wella Shockwaves. Те придават блясък и лъскав вид на косата, без да я слепват и правят твърда. Косата изглежда като току-що измита, с небрежен стайлинг и плажна визия.
Тенденция 3: Здравословни иновации като вода от бреза слагат край на мазната коса
Сред хитовете при грижата за косата през 2019 година ще са продуктите за борба с омазняването. Според дрогистите на dm много дами търсят съвети именно за решаване на този проблем. На помощ отново идват горещите иновации в сектора. Например специалната вода Balea с екстракт от бреза е подходяща за бързо омазняваща се коса. Elseve Extraordanary Clay пък е серия, която съдържа с три вида глина, които нежно почистват скалпа и едновременно хидратират сухите краища на косата. Серията включва маска, която се използва преди измиване, шампоан и балсам за коса.
Липсата на обем е друга причина дамите да търсят консултация. В този случай се препоръчва използването на иновативни продукти с протеинов комплекс като серията John Frieda Luxurious Volume. В нея влизат шампоан, неутежняващ балсам и спрей за коса.
Тенденция 4: Използваме боя, която щади косата
Боята за коса е на второ място в класацията „dm топ 10“ за 2018 година като най-търсеният цвят беше „естествено кафяво“. Топ цветовете на 2019 година отново са в кафявата гама и все по-често ще виждаме пепеляви, кафяви или шоколадови коси, но актуалните цветове при кичурите са розово и лилаво.
Най-важната нова тенденция за 2019 година е използването на бои, които щадят косата, без да я увреждат. Това е напълно възможно и се постига с помощта на различни масла и естествени добавки, казват дрогистите на dm. И отново хит са боите, които са обогатени с натурални масла за интензивен цвят и дълготраен ефект. През последната година тези продукти отбелязват двуцифрен ръст и постепенно се превръщат в един от топ продуктите в категорията.
На пазара все по-уверено навлизат бои, които щадят косата. Syoss предлага боя, обогатена с масла за интензивен цвят. Schwarzkopf залагат на микромаслата в боите си за коса Palette Deluxe, а Garnier постигат дълготраен ефект, благодарение на маслото от авокадо в боите Color Naturals.
Тенденция 5: Чиста коса за 5 минути за деловата жена
През 2019 г. новите модели сухи шампоани, които почистват косата за 5 минути станаха задължителна част от козметиката на активните жени, което се доказва от факта, че сухият шампоан на Balea е един от най-продаваните продукти в dm България. Те съдържат естествени съставки като царевично и оризово нишесте, които абсорбират следите от омазняване и мръсотия от косата.
В групата на продуктите за активни дами влизат и балсами, които могат да боядисат корените и да освежат цвета на косата за няколко минути и специални артикули за топлинна защита, които помагат при бързо сушене с мощни сешоари. За жената на път се предлагат и удобни продукти за грижа за косата в малки разфасовки.
Във връзка с актуалните тенденции при грижата за косата Цонка Иванова-Терзиева, управител на dm България заяви: „Като част от най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки в Централна и Източна Европа, ние можем да предложим на българите най-новите и интересни продукти за грижа за косата в момента, в който те се появяват в Германия, Австрия или Италия. Така помагаме на дамите да са в крак с актуалните тенденции. Освен това с компетентните съвети от добре обучените дрогисти на dm те могат да изберат най-подходящите за тях боя, маска или шампоан.“
За dm drogeriemarkt и dm България
dm drogeriemarkt принадлежи към най-големите вериги дрогерии в Централна и Източна Европа. Първият магазин е отворен през 1973 г. в Карлсруе, Германия, а първият филиал в Австрия – през 1976 г. в град Линц. Централата на групата се намира в Залцбург, Австрия. Днес dm е представен в 13 страни в Европа.
dm България се присъединява към групата на 29 януари 2009 г. с първия си магазин за дрогерийни стоки в град Видин. Към днешна дата филиалната мрежа се състои от 77 магазина в 25 града в страната, а служителите на компанията са близо 650. Асортиментът на dm обхваща над 14 000 дрогерийни стоки като изключително голям брой козметични продукти, парфюмерия, стоки за дома, храна за домашни любимци, бебешки продукти и много други. Многообразният асортимент е допълнен и от 29 собствени марки на dm, като най-популярни между тях са: Balea, babylove, alverde, Dontodent, Denkmit, Profissimo и dmBio. В магазините за дрогерийни стоки на dm България не се предлагат лекарствени продукти и медицински изделия.
Целта на dm е да изгражда компания, отговаряща на потребностите на клиента, да е надежден и коректен партньор, да предлага на служителите си възможности за развитие. Затова dm поставя човека в центъра на своята дейност – като клиент, служител или партньор. „Тук съм човек, тук пазарувам“.