Най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки у нас, dm България, стартира кампанията „Слънчеви деца“, за да помогне на родителите да защитят децата си от вредното влияние на UV лъчите през лятото. Според експертите на компанията за това са нужни информация кои са основните правила за предпазване от слънцето и използване на подходящите продукти по правилен начин.
Ето защо през месец юли в магазините на dm всички слънцезащитни продукти ще са с 20% отстъпка и така родителите ще могат по-лесно да се погрижат за предпазването на нежната детска кожа. Освен това dm България раздаде образователни брошури и мостри на продукти специално за детска слънцезащита в парковете на 8 от най-големите градове в България, с което запозна хиляди хора кои са основните правила за незабравимо лято без слънчеви изгаряния.
Във връзка с кампанията „Слънчеви деца“, dm България проведе и проучване, в което интервюира 7 български топ дерматолози. Оказа се, че хората са все по-информирани за значението на слънцезащитата, но в същото време те не спазват основните правила за неутрализиране на влиянието на UV лъчите. Това е и една от причините през последните години да се наблюдава ръст на заболяванията на кожата, свързани със слънцето. Най-честите грешки, които се допускат са неправилни избор и употреба на слънцезащитни продукти, прекомерно излагане на слънце и неподходящо облекло през горещите дни.
Според д-р Айлин Шеф, специалист по клинична и естетична дерматология, родителите обикновено не използват достатъчно количество слънцезащитен крем, за да покрият всички области, които са подложени на действието на ултравиолетовите лъчи. Един от най-изтъкнатите дерматолози в България, доц. Кирил Праматаров от болница „Лозенец“, казва, че за да се постигне степента на защита, указана чрез слънцезащитния фактор, е необходимо да се нанасят 2 мг препарат на квадратен сантиметър. Това е около 36 грама или 6 пълни чаени лъжички за тялото на възрастен човек. Той споделя, че проучване на Българско дерматологично дружество (БДД) показва, че българите обикновено използват около половината от това количество.
Освен това много хора не използват слънцезащитни продукти в облачни дни, което също е грешка. През облаците преминават до 80% от UV лъчите и затова фотозащитата не трябва да се пренебрегва в мрачно време.
Не трябва да се забравя и, че защитата трябва да се подновява на всеки 2-3 часа и след всяко излизане от водата. Дори и да е указано, че кремът или лосионът са водоустойчиви, част от тях се отмива при къпане в морето или басейна, а друга остава по кърпата след подсушаване.
Практиката на д-р Шеф показва, че много родители не подновяват достатъчно често фотозащитния крем, разчитайки, че продуктът е с дълготрайно действие или водоустойчив.
Детската кожа е особено чувствителна към слънчевите лъчи и затова е необходимо да ѝ се осигури безкомпромисна защита. Ето защо участниците в проучването препоръчват за деца да се използват кремове и лосиони с фактор 50+. Освен това е добре да се ползват кремове и лосиони. Все по-популярните спрейове са удобни за нанасяне, но не осигуряват необходимата плътност на покритието. Затова те са по-подходящи за възрастните.
Според участниците в проучването на dm, една от най-често срещаните грешки на родителите е, че разчитайки на слънцезащитните продукти, оставят децата прекалено дълго да играят навън и забравят, че слънцето е опасно не само на плажа, но и в парка и при игри около блока.
Затова трябва да се спазва златното правило децата да са изложени на слънце преди 11 и след 17 часа, казват дерматолозите. Дори и тогава, е важно да са на сянка под чадър или тента, особено в най-горещите дни през юли и август. Друго задължително правило е децата до две години въобще да не се излагат директно на слънце, дори и със слънцезащитен крем, съветват от БДД.
Правилният избор на облекло за лятото е от ключово значение за предпазване на детската кожа. Д-р Шеф, която е един от най-добрите специалисти по детска дерматология у нас, казва, че децата трябва да са със слънчеви очила, шапка и широки дрехи от естествени материи. Добре е родителите да имат и резервни дрехи, които да слагат на децата, ако блузката им се намокри при игра на плажа. Причината е, че мокрите дрешки полепват по тялото и не позволяват на кожата да диша.
За да помогне на родителите да предпазят децата си и себе си през лятото, dm България стартира за шеста поредна година кампанията „Слънчеви деца“. В рамките на инициативата, до 18 юли 2018 г. във всички 72 магазина на веригата в 25 града слънцезащитните продукти ще бъдат с 20% намаление. То важи както за харесваната собствена марка на компанията SUNDANCE, така и за останалите български и международни брандове.
В първия етап на кампанията, dm осигури шатри за 15 детски градини в цяла България. Така над 3 000 деца могат да играят и да се забавляват на сянка и родителите ще бъдат спокойни, че те са защитени докато дойде време за лятната ваканция.
Освен това в рамките на кампанията представители на dm България раздадоха 10 хиляди информационни брошури и мостри на слънцезащитни продукти, предназначени за най-малките в градовете София, Пловдив, Бургас, Русе, Благоевград, Велико Търново, Враца и Кърджали. Така компанията помогна за допълнителното повишаване на знанията на родителите как да пазят най-ценното в живота си – децата.
Допълнително в рамките на кампанията „Слънчеви деца“ dm България стартира и дарителска акция във всички свои магазини. При покупка на слънцезащитни продукти от dm марката SUNDANCE в периода от 01.05. до 31.08.2018г. 0,10 лв. от стойността на продукта ще бъдат дарени в полза на дейността на фондация „Живот със Синдром на Даун“. Така ще бъде подпомогната целта на фондацията да промени общественото мнение и нагласи към хората със Синдром на Даун. През 2016г. и 2017г. чрез поредица от забавни и информативни видеоклипове посланията на фондацията достигнаха до над 3 000 000 души, Последните им проекти са свързани директно с помагане в развитието на децата със Синдром на Даун.
Във връзка с кампанията „Слънчеви деца“ Георги Търнев, управител на dm България заяви: “Всички ние като родители сме посветени на това да защитаваме децата си и да им осигурим незабравими преживявания и забавления през лятото. Ето защо чрез нашата инициатива искаме да помогнем на хората да научат повече за слънцезащитата и ваканцията да не бъде помрачена от изгаряния и други кожни проблеми предизвикани от слънцето. За нас това е важна част от политиката ни да поставяме човека в центъра на нашата дейност и затова подкрепяме важни социални инициативи и да помагаме на хората да направят добър и информиран избор при покупката на слънцезащитни продукти.“