България е сред първите държави, в които марката лансира своята революционна спираловидна бутилка и нарисувано на ръка ново лого.
FANTA лансира нов революционен дизайн на българския пазар. Новата визуална идентичност на марката е създадена в отговор на нейния непрестанно развиващ се плодов, забавен и жизнен характер и е част от глобалната й еволюция.
Най-съществена за промяната е революционната спираловидна бутилка, която има напълно уникален дизайн, запазващ духа на FANTA чрез формата на изстискан с ръце цитрусов плод. Дизайнът е подложен на тест в няколко държави през 2016 г., вкл. Италия, където печели награда за иновация в конкурса „Продукт на годината“. Промяната включва и ново лого в синьо, зелено и бяло, като всеки един от елементите първоначално е изрязан на ръка и след това дигитализиран, с цел да запази това усещане за „ръчна изработка“.
България е една от първите страни, в които се въвежда новата идентичност, като през следващите две години поетапно тя ще бъде въведена на всичките над 190 пазара, на които марката присъства в глобален план. Лансирането на новата щура бутилка в България ще бъде съпроводено от редица маркетингови активности, насочени към забавление и запомнящи се емоции за тийнейджърите.
Феновете на FANTA у нас се наслаждават на нейния освежаващ вкус вече 24 години, като марката не спира да ги изненадва с иновации. FANTA портокал и лимон са първите плодови газирани напитки в България без изкуствени аромати и оцветители и без добавени консерванти.
През годините вкусовото портфолио на марката постепенно се разширява и освен основните два вкуса, на пазара се редуват по-традиционни и по-екзотични като розов грейпфрут, ябълка-лайм, грозде, манго-портокал, лимон и бъз и други.
FANTA портокал е марка №1 по продажби в България, а в страни като Бразилия, Германия, Испания, Япония, Италия и Аржентина от години е сред най-предпочитаните. В глобален план това е четвъртата най-продавана безалкохолна марка в света.
История:
Вече 57 години FANTA приканва тийнейджърите по целия свят към спонтанност, въображение и творчество като ги вдъхновява и зарежда със свежест и плодово-цветна емоция. Малко известен факт е, че търговската марка FANTA е създадена в Германия през 1940 г.
Името на световноизвестната щура марка се появява след провеждането на вътрешен конкурс сред служители за име на новата напитка, което да вдъхновява и освежава със своето звучене. Избира се именно FANTA, което идва от FANTAise (фантазирам). Първоначалната визия на марката е избрана сред 30 предложения на световно известния дизайнер Реймънд Лоуи, наричан по това време „бащата на индустриалния дизайн“.
Рецептата на най-предпочитания FANTA вкус на портокал се създава в през 1955 г. в Неапол, Италия, като известно време се произвежда само там и само с местни цитрусови съставки. Освежаващият и цветен вкус на FANTA портокал бързо се разпростира и на други пазари, като достига до Африка и САЩ. До 1969 г. става най-продаваният портокалов вкус в света, който успешно се позиционира сред младежите заради своята арт-визия и многообразие от цветове.