#LikeAGirl

Половината от момичетата спират да спортуват активно до края на пубертета. Новата видео кампания на Always #КатоМомиче / #LikeAGirl изследва причините за това

Колко често сме чували коментари, че „момичетата не трябва да играят този спорт“ или да се състезават пред полупразни трибуни? Какъв ефект оказват тези неща върху момичетата и тяхното желание да спортуват по време на пубертета? Това са основните въпроси, които Always, лидер в продуктите за женска грижа в цял свят и марка, посветила се в изграждането на шампионска увереност в момичетата, си задава относно професионалния спорт – дейност, за която се знае, че има дълбок и дълготраен ефект върху изграждането и поддържането на увереността. И докато светът се подготвя за Олимпийските игри в Рио през август, Always иска да насърчи момичетата навсякъде по света да играят #КатоМомиче / #LikeAGirl. 

Данните от най-скорошното проучване на Always – Always Увереност и Пубертет, показват, че до края на пубертета, повече от половината момичета (51%), взели участие в изследването, ще прекратят спортната си кариера. С желанието си да хвърли повече светлина върху проблема, Always, в партньорство с номинираната за „Оскар“ за режисура – Нанет Бърнстейн, реши да разбере как се чувстват момичетата, които активно спортуват.  В новото видео на кампанията #КатоМомиче / #LikeAGirl момичетата споделят какъв е техният опит в спорта, предизвикателствата и ползите, какво ги е провокирало да продължат да бъдат част от играта или кое ги е накарало да спрат. Чуйте техните истории и се мотивирайте от техния страстен и сплотяващ призив към всички момичета да продължават да спортуват. Винаги продължавай да играеш #КатоМомиче !

Нанет Бърнстейн, режисьор:

„Като някой, който е израснал със спорта, а и като майка на 7-годишна дъщеря, знам колко е важно за момичетата да спортуват. Спортът помага както за изграждане на увереност, така и за придобиване на умения, които ще служат на момичетата през целия им живот занапред. Надявам се, че това видео ще провокира разговор и ще вдъхнови момичетата да продължават да спортуват, заявява Бърнстейн. „Обичам и подкрепям кампанията #LikeAGirl и съм ентусиазирана, че си партнирам с Always точно преди Олимпийските игри, за да обърнем повече внимание върху тези основни проблеми“.

Редица проучвания показват, че продължителното спортуване е от изключителна важност  в изграждането на увереността на момичетата. Чрез него момичетата придобиват ценни умения, които впоследствие им помагат да съхранят своята увереност за всяка дейност, която предприемат на един по-късен етап в живота си. Факт е, че според данните от изследването на потребителските навици в САЩ през 2015 г., жените на възраст между 18 и 24 г. са два пъти по-уверени, практикуват някакъв спорт, в сравнение с тези, които изобщо не спортуват. Това скорошното изследване на Always показва, че, според самите момичета, трите най-важни ползи от това да продължиш да спортуваш, са увереността, работа в екип и развиването на лидерски умения. Но независимо от конкретните и известни ползи, момичетата продължават да споделят, че не се чувстват като част от спорта. Освен това, 67% от момичетата усещат, че обществото не ги подкрепя да спортуват активно.

„Олимпийските игри са период, в който по цял свят, представянето на жените спортисти е с повишен обществен интерес. Затова, ние не мислим, че има по-подходящ момент от сега, за да привлечем внимание и да осведомим обществото за решаващата роля, която спортът изиграва в изграждането на увереността на момичетата“, заяви Мишел Баетен, изпълнителен директор на Always. „Ние ще сплотим и обединим Олимпийските атлети, Международния и националните олимпийски комитети, както и други организации, за да провокираме промяна и да вдъхновим един нов свят, в който всяко момиче истински усеща и знае, че може да спортува и че трябва да продължава да играе #КатоМомиче (Keep Playing #LikeAGirl)

Always кани всеки да се присъедини към каузата и да заедно пренапишем правилата, за да запазим момичетата като част от спорта. Обещай, че ще продължиш да играеш като момиче (Keep Playing #LikeAGirl) и окуражи другите да направят същото. Качи снимка, заснеми видео или пусни туйт с хаш-таг #КатоМомиче, за да покажеш, че подкрепяш и вдъхновяваш младите момичета навсякъде по света да продължават да спортуват.

Основни данни от изследването „Always Увереност и Пубертет“

  • До своята 17-годишнина, в края на пубертета, повече от половината от момичетата (51%) ще са се отказали от спорта.
  • 7 от 10 момичета, които се отказват от спорта по време на пубертета, признават, че са усещали, че мястото им не е в спорта.
  • Едва 1/3 от момичета заявяват, че усещат обществена подкрепа за това да спортуват.
  • Според момичетата, три от основните предимства да продължиш да спортуваш са по-високата увереност (62%), работата в екип (64%) и развиването на лидерски качества (54%).

Движението Always #LikeAGirl се вдъхновява постоянно от милионите момичета по цял свят, които промениха значението на израза „като момиче“ #LikeAGirl, съотнасяйки го към толкова много невероятни неща. Кампанията Always #LikeAGirl започна през юни 2014 г. и бе вдъхновена от разкритията, че началото на пубертета и първият път са периодът, когато момичетата изпитват най-ниското ниво на увереност и са толкова раними, че всяка по-обидна дума спомага допълнително за понижаването на увереността.

Изследването Always Увереност и Пубертет“ показа, че фразата „like a girl“ („като момиче“) може да има пагубен и дълбок ефект върху себеувереността на девойките. Всичко това провокира и движението, което започна да променя публичното възприятие на израза: след като изгледат видеото #LikeAGirl, по-голяма част от хората (76% от жените на възраст между 16 и 24 г. и 59% от мъжете) заявяват, че видеото е променило разбирането им за фразата „като момиче“. Но не можем да спрем дотук. През 2015 г. ново изследване на Always разкри, че 72% от момичетата усещат, че обществото ги ограничава като им казва какво да правят и какво – не.

И повече от половината момичета заявяват, че имат усещането, че социалните ограничения за тях ще бъдат същите или по-лоши след десет години. Това показва липсата на надежда за промяна. Always не можа да приеме подобно нещо и започна нова кампания – „Неудиржими #LikeAGirl, чиято цел е да даде сили и възможности на момичетата да покажат на света, че могат да бъдат всичко и всеки. За повече информация за движението #КатоМомиче / #LikeAGirl, посетете www.always.com.