Глобалният козметичен лидер L’Oréal представи първата в света козметична бутилка, изработена от безкрайно рециклируема пластмаса. Уникалната опаковка е направена с помощта на революционна ензимна технология за рециклиране на иновативната компания Carbios. Плановете на L’Oréal са да пусне в производство бутилките, базирани на тази безпрецедентна иновация, през 2025 г. Biotherm ще бъде първата от марките в Групата, която ще пусне в продажба продукт в тази бутилка на бъдещето.
Технологията, създадена от Carbios, пионер в разработването на биотехнологични решения за рециклиране на PET* пластмаси, проправя пътя към производството на нови продукти от 100% рециклирани материали, произведени по този нов ензимен процес. Предимството му е, че е подходящ за всички видове PET – прозрачен, оцветен, непрозрачен и многослоен – и прави тези пластмаси безкрайно рециклируеми до първоначалното им качество. PET пластмасите, които иначе биха отишли на боклука или биха били изгорени, вече ще могат да бъдат върнати в непрекъснатата кръгова система за рециклиране.
Освен това процесът на ензимно рециклиране на Carbios работи при облекчени условия, така че той има потенциала също така да намали въглеродния отпечатък при третиране на отпадъци от PET пластмаси като спести 30% от емисиите на CO2 в сравнение с тези при конвенционалната комбинация от изгаряне и депониране на отпадъци.
Жак Плей, директор за опаковане и развитие на L’Oréal, каза: „Работим с Carbios от 2017 г., за да разработим тази първа бутилка, направена от PET, получена чрез ензимна технология за рециклиране, алтернатива на механичното рециклиране. Имаме удоволствието днес да представим първите такива бутилки в пилотна фаза и сме щастливи, че имаме възможност да създадем опаковката на бъдещето с нашите партньори. Това е обещаваща иновация за идните години, която доказва нашия ангажимент да предлагаме на пазара по-екологични опаковки и която е част от нашата инициатива за циркулярност, започнала преди повече от 15 години.“
Партньорството на L’Oréal и Carbios датира от 2017 г. със създаването на консорциум между тях, към който по-късно се присъединяват Nestlé Waters, PepsiCo и Suntory Beverage & Food Europe. Мисията на консорциума е да подкрепя разработването на иновативни решения за рециклиране на пластмаси и да работи заедно за индустриализиране на технологията. През 2019 г. L’Oréal инвестира в Carbios чрез своя фонд за рисков капитал BOLD – Business Opportunities for L’Oréal Development (Бизнес възможности за развитие на L’Oréal).
Това иновативно партньорство за разработване на бутилката на бъдещето кореспондира изцяло с „L’Oréal за бъдещето“, новата програма за устойчиво развитие на Групата до 2030 г. С нея L’Oréal направи по-нататъшна стъпка към фундаменталната трансформация на своя бизнес и постави началото на амбициозни нови цели, особено в областта на опаковките:
- до 2025 г. 100% от пластмасовите опаковки на компанията ще могат да бъдат презареждани, многократно използвани, рециклируеми или компостируеми;
- до 2030 г. 100% от пластмасовите опаковки ще бъдат получени от рециклирани материали или биоизточници и Групата вече няма да използва необработени пластмаси от изкопаем произход;
- 100% от съставките, използвани в нейните формули и всички биоизточници, ще бъдат проследими и ще идват от устойчиви източници до 2030 г.
За да постигне тези цели, L’Oréal работи с редица стратегически партньори, с което си осигурява достъп до най-добрите технологии. Освен Carbios, L’Oréal си сътрудничи и с Albéa, глобалния лидер в опаковките за индустрията за красота, с когото Групата разработи първата козметична опаковка от типа туба с FSC сертификация през 2019 г., с Purecycle за производство на полипропилен, рециклиран от солволиза (PP), и с LanzaTech и Total, с които през октомври 2020 г. L’Oréal обяви първото в света производство на козметична бутилка от полиетилен (PE), произведена от рециклирани промишлени въглеродни емисии.
*PET: PET (полиетилен терефталат) пластмасата е най-често рециклираната пластмаса.