Mars остава пазарен лидер при дъвките и през 2020 г.

Компанията отчита ръст при продуктите за грижа за домашните любимци по време на пандемията

Mars, Inc., един от най-големите производители на храни в света, продължава да бъде пазарен лидер в няколко ключови категории в България и през 2020 г. Това беше съобщено по време на онлайн пресконференция на компанията. Благодарение на световноизвестния бранд Orbit, Mars има най-висок пазарен дял при дъвките – 85%. Храната за домашни любимци е друга категория, в която марките на компанията се представят отлично. Mars е с най-висок пазарен дял в сегмента за котешка мокра храна в опаковки с единични порции – 47,4%, и в сегмента за лакомства и продукти за специална грижа за кучета – 38%. Компанията продължава да поддържа водещи позиции и при шоколадовите десерти и бонбоните тип „шоколадови хапки“ (bitesize).

Въпреки пандемията COVID-19 компанията успява успешно да лансира нови продукти на пазара през 2020 г. Емблематичната марка Snickers беше представена в нови формати и вкусове – Snickers Crisp с хрупкав ориз и Snickers Super+1 – оригиналният вкус на шоколадовия десерт в по-голяма опаковка. Mars разшири и портфолиото си от продукти за грижа за домашните любимци с бранда за хигиенни средства за котки Catsan. В началото на следващата година ще има ново попълнение и при дъвките, като на пазара ще бъде представен Orbit Refresher.

След избухването на пандемията компанията наблюдава позитивни тенденции при развитието на сегмента за грижа за домашните любимци, където отчита ръст. Пандемията се отразява най-негативно на импулсните стоки (дъвки, лакомства и шоколад), като това е валидно за целия пазар. Дори и в тази нестабилна икономическа ситуация Mars не претърпява сериозни промени в работния процес, продължава да бъде силно фокусирана върху навременното доставяне на продуктите ѝ до потребителите и изпълнява повечето от плановете си за 2020 г.

„Mars е компания с история повече от един век, която е преодоляла много предизвикателства през годините, и затова успяхме да вземем най-добрите решения и да се справим с тази необичайна ситуация. Наш основен приоритет през всички тези месеци беше да защитим във възможно най-висока степен нашите сътрудници, партньори и доставчици. В същото време запазихме лидерските си позиции на пазара и продължихме да правим отговорен бизнес. Mars подкрепи общностите, в които оперира, в борбата им срещу коронавируса и никога не се отказа от ангажимента си да разрешава наболели глобални проблеми в рамките на своя план за устойчиво развитие Sustainable in a Generation Plan”, коментира Предраг Милинчич, директор на Mars за България.

След избухването на COVID-19 компанията се ангажира да дари 20 милиона долара, за да допринесе за справянето с проблемите в света, предизвикани от пандемията. Mars подкрепи битката срещу коронавируса и в България, като дари почти 1,5 тона хранителни продукти на хора в нужда.

Компанията продължава да е силно фокусирана върху своите сътрудници и представи някои нови политики, насочени към служителите, като онлайн процес по подбор. Mars създаде и специална онлайн платформа за въвеждане на новоназначените кадри (onboarding платформа), която преодолява предизвикателствата на дистанционната работа.