ТЕНДЕНЦИИ ЗА ЕСЕН-ЗИМА 2009/2010

Тенденции за есен-зима 2009/2010
 
Полезно е да разполагате с тази информация в аванс, защото палтата и саката са скъпи удоволствия. Още от август започвайте да пестите пари за есенния шопинг. Има много вълнуващи предложения. Разбира се, модата от подиумите е само насочваща и определяща. Никой не очаква, че ще си купите точно тези модели, които за ваше сведение изнамерихме в интернет (все пак командировките до четирите „столици“ на модата щяха да ни излязат много солени).
Ето какви есенно-зимни дрехи разходиха по подиумите модните гурута от Милано, Ню Йорк, Берлин и Париж.
 
 
Милано
 
                    
„Мисони“                 „Марни“                    „Прада“

 

(Missoni)                   (Marni)                       (Prada)

 

 
Атмосфера:Въпреки световната криза настроението там, както разбираме, е било приповдигнато. Все пак някои от шоутата са били посъкратени и много младежки линии не са били показани. Очевидно е, че повечето марки са заложили на сигурното и не са се осмелили на големи промени. Криза е все пак.
 
Саундтракът:Новият албум на Грейс Джоунс. Hurricane е първата колекция с нови песни на изпълнителката след Bulletproof Heart от 1989 г.
 
Ключови думи: завръщане на барока – рамене с формата на пагода; рокля, която е бюстие в горната си част.
 
Какво се набива на очи: многослойността на „Мисони“; цветът „нощно синьо“.
 
 
Ню Йорк
 
                              
„Томи Хилфигер“      „Дизел“                  „Лакост“

 

(Tommy Hilfiger)          (Diesel)                    (Lacoste)  

 

 
 
Атмосфера: Ню Йорк – градът на стрийт стила. Навсякъде около шатрата в Брайънт парк, където се организират повечето дефилета, има повече фотографи, отколкото дизайнери. Нищо чудно – славата на един дизайнер в Ню Йорк в днешно време се определя от това, в колко блогове в края на модната седмица ще се появи снимката му.
А шансът вие да бъдете заснети от някой моден фотограф през тази зима ще ви е гарантиран, ако носите косместа кожа (най-вече под формата на шапка) и дамска чанта на „Шанел“.
 
Ключови думи: Марките „Джи стар“ и „Дизел“ останаха верни на дънките тип цигара. Някои други марки представиха дънки в стил милитари, комбинирани с дълги палта или къси блейзери, или „джазови“, което ще рече в стила на 20-те години – с къса поличка отгоре, по-широки или по-тесни. Визията на „Лакост“ може да се обобщи с думата „многопластовост“ – тялото на модела е покрито отвсякъде: с шал шапка, дълги чорапи и ръкавици. Подчертани рамене. Блестящи многослойни материи (например от Каролина Херера).
 
Какво се набива на очи: дългите блейзери над вечерна рокля (пак като при Каролина Херера).
 
 
Берлин
 
                           
 „Стренезе блу“        „Джоп“                  „Шумахер“
(Strenesse Blue)          (Joop)                     (Schumacher)
 
Атмосфера:  Гъстота на ВИП персоните на квадратен сантиметър е била над допустимото ниво. Като се започне от германските знаменитости Борис Бекер, Хайке Макач и Клеменс Шик и се стигне до Мила Йовович, Дейвид Гарет и Емили Хърш, всички те са „сгъстявали“ атмосферата в Берлин. 
 
Ключови думи: широки бухнали панталони; дълги и широки блузи; кройки, очертаващи плътно тялото, като вталени блейзери и брич панталони.
 
Какво се набива на очи:цветът горчица в колекциитена „Стренезе блу“ и „Шумахер“; пудрените нюанси на Дороти Шумахер – нуга, карамел, коняк, сребристо сиво. В съответствие с тези нежни цветове доминираха меките, приятно падащи материи като шифон, кашмир, мерино и коприна. За разлика от смелата Дороти, която представя тези светли цветове в зимната си колекция, повечето дизайнери залагат на предвидимите за есента и зимата черно, антрацитено и тъмносиньо. Колко тъжно…
 
Извод: Със своите 18 000 посетители тази модна седмица постигна абсолютен рекорд по посещаемост. Берлин е на път да стане първенец сред световните средища на модата.
 
 
Париж