Тенденции за есен-зима 2009/2010
Полезно е да разполагате с тази информация в аванс, защото палтата и саката са скъпи удоволствия. Още от август започвайте да пестите пари за есенния шопинг. Има много вълнуващи предложения. Разбира се, модата от подиумите е само насочваща и определяща. Никой не очаква, че ще си купите точно тези модели, които за ваше сведение изнамерихме в интернет (все пак командировките до четирите „столици“ на модата щяха да ни излязат много солени).
Ето какви есенно-зимни дрехи разходиха по подиумите модните гурута от Милано, Ню Йорк, Берлин и Париж.
Милано
„Мисони“ „Марни“ „Прада“
(Missoni) (Marni) (Prada)
Атмосфера:Въпреки световната криза настроението там, както разбираме, е било приповдигнато. Все пак някои от шоутата са били посъкратени и много младежки линии не са били показани. Очевидно е, че повечето марки са заложили на сигурното и не са се осмелили на големи промени. Криза е все пак.
Саундтракът:Новият албум на Грейс Джоунс. Hurricane е първата колекция с нови песни на изпълнителката след Bulletproof Heart от 1989 г.
Ключови думи: завръщане на барока – рамене с формата на пагода; рокля, която е бюстие в горната си част.
Какво се набива на очи: многослойността на „Мисони“; цветът „нощно синьо“.
Ню Йорк
„Томи Хилфигер“ „Дизел“ „Лакост“
(Tommy Hilfiger) (Diesel) (Lacoste)
Атмосфера: Ню Йорк – градът на стрийт стила. Навсякъде около шатрата в Брайънт парк, където се организират повечето дефилета, има повече фотографи, отколкото дизайнери. Нищо чудно – славата на един дизайнер в Ню Йорк в днешно време се определя от това, в колко блогове в края на модната седмица ще се появи снимката му.
А шансът вие да бъдете заснети от някой моден фотограф през тази зима ще ви е гарантиран, ако носите косместа кожа (най-вече под формата на шапка) и дамска чанта на „Шанел“.
Ключови думи: Марките „Джи стар“ и „Дизел“ останаха верни на дънките тип цигара. Някои други марки представиха дънки в стил милитари, комбинирани с дълги палта или къси блейзери, или „джазови“, което ще рече в стила на 20-те години – с къса поличка отгоре, по-широки или по-тесни. Визията на „Лакост“ може да се обобщи с думата „многопластовост“ – тялото на модела е покрито отвсякъде: с шал шапка, дълги чорапи и ръкавици. Подчертани рамене. Блестящи многослойни материи (например от Каролина Херера).
Какво се набива на очи: дългите блейзери над вечерна рокля (пак като при Каролина Херера).
Берлин
„Стренезе блу“ „Джоп“ „Шумахер“
(Strenesse Blue) (Joop) (Schumacher)
Атмосфера: Гъстота на ВИП персоните на квадратен сантиметър е била над допустимото ниво. Като се започне от германските знаменитости Борис Бекер, Хайке Макач и Клеменс Шик и се стигне до Мила Йовович, Дейвид Гарет и Емили Хърш, всички те са „сгъстявали“ атмосферата в Берлин.
Ключови думи: широки бухнали панталони; дълги и широки блузи; кройки, очертаващи плътно тялото, като вталени блейзери и брич панталони.
Какво се набива на очи:цветът горчица в колекциитена „Стренезе блу“ и „Шумахер“; пудрените нюанси на Дороти Шумахер – нуга, карамел, коняк, сребристо сиво. В съответствие с тези нежни цветове доминираха меките, приятно падащи материи като шифон, кашмир, мерино и коприна. За разлика от смелата Дороти, която представя тези светли цветове в зимната си колекция, повечето дизайнери залагат на предвидимите за есента и зимата черно, антрацитено и тъмносиньо. Колко тъжно…
Извод: Със своите 18 000 посетители тази модна седмица постигна абсолютен рекорд по посещаемост. Берлин е на път да стане първенец сред световните средища на модата.
Париж